MANIFESTASI PERDANA SENI KHAT 2009M

Pertandingan berlangsung pada 31 Oktober 2009 untuk kategori spontan (thuluth, naskh dan riq'ah) di atas kertas.. ramai penulis khat terkemuka tanah air menyertai pertandingan ini.. ramai juga penulis khat pelapis yang tidak ketinggalan mengambil bahagian.. disini beberapa karya penulis yang dihantar oleh sahabat saya Ust. Ilham melalui email..maklumlah hari tu terlupa bawa kamera..di sini saya sertakan karya Ust. Ilham (anak murid Ust. Nik) dan Ust Fadil Sulaiman (Johan kategori B: kanvas (tradisional) Manifestasi Perdana Seni Khat 2003..

Saya pun tidak ketinggalan menyertai pertandingan ini untuk mencari pengalaman.. walaupun pada hari tersebut saya terpaksa bergegas pulang ke Pahang untuk menduduki peperiksaan PTK pada pukul 4 petang, alhamdulillah sempat jugak masuk periksa..


Karya Ust. Ilham:





Karya Ust. Fadil Sulaiman:





Karya saya..... jauh panggang dari api kalau nak dibandingkan dengan karya mereka yang di atas, tarkib yang tersusun dan kelihatan 'penuh'. Saya masih perlu belajar tarkib yang mantap.. Ust Abd Baki pun dah bagi 'tips' kat blog dia.. pasni kena berlatih menulis banyak2..Dakwat pun kelabu.. hehehe..

0 ulasan:

Catat Ulasan